Kos

Sommaren 2015 drog Carneskogs till Kos. Vi bodde på  Atlantica Club Marmari Beach och här kommer en blog om detta

Dag 1 & 2

Nu har vi äntligen semester! Helt underbart! Vi bor på ett jätte fint Hotell, Atlantica Club Marmari beach på Kos. När vi anlände hit, fick vi dock inte rummet som vi hade bokat då dom hade överbokat hotellet. En natt fick vi spendera i ett litet dubbelrum där vi knappt kunde ställa ner och öppna våra resväskor. Vi var jättebesvikna….

Vi var tvungna att tjafsa en del med personalen samt personal från Fritidsresor, först erbjöd dom oss en fin middag på en italiensk restaurang, lite roligt då vi inte ens äter pasta… Sedan fick vi en dagsutflykt, men vi tackade nej då barnen både har Bamseklubb och simskola, så våra dagar är fullbokade här. Det enda vi vill är att få slappa och ha det skönt (och träna lite). Idag fick vi vårt rum och dessutom har dom uppgraderat oss till finaste rummet med havsutsikt. Helt ok. Dock har vi varit tvungna att flytta våra väskor, ej kunnat packa upp och varit allmänt irriterade. Vi förväntar oss en rejäl kompensation! Hoppas det går igenom!

Dag 3

Idag så har det varit fullt upp. Det har varit bamseklubb och simskola som vanligt. Felix visade stolt hur han numera kan dyka (eller åtminstone doppa huvudet under vattnet) något han inte har kunnat stoltsera med tidigare.
Grabbarna har en riktigt bra simcoach som har fått dom att göra saker dom inte vågat tidigare.

Mat och bar har varit kanon, och grabbarna har, i vanlig ordning, gått “all in” på dessertbordet. Felix har visat sig vara en riktig socker-gris, och tårtorna har skyfflats in på rad.

Vi tog några riktigt coola bilder i solnedgången igår, men oturligt nog så pajade minneskortet, vilket gör att vi får göra en ny session någon dag framöver.

Just nu så sitter vi på terrassen och sippar rose och fightas med myggen; vi har laddat upp med spray och mygg-spiral, så vi ger inte upp i första taget.

Träningen har det varit si och så med tills nu när Mia gick på ett gummibandspass. I morgon får jag också ta och hugga i med något innan man blir allt för bekväm med bärs och god mat.

Dag 4

I morse vaknade vi till strålande sol, som vanligt och det var glada grabbar som hoppade upp för att käka frukost. Det är en bytesdag idag, då det kommer nytt folk till hotellet, och det betyder att det inte är någon bamseklubb och simskola, så grabbarna har sett fram emot en heldag i poolen; och en heldag blev det.

Vi började dagen i vår lokala pool där det simmades och hoppades så det stod härliga till. Felix bamseklubb-kompis Oscar var också vid poolen, så det var mycket grabbsnack om vem som har sett senaste minion-filmen, och vem som har starkaste pappan. Våra killar har inte sett filmen, så det blev 1-1 där.

Det var rätt trötta killar som gick och käkade lunch sen, men med mat i magen så kom det nya krafter och då besökte vi poolen som har en rutchkana. Felix är för liten för att åka själv, så jag fick glatt knata upp och ner i nån timme för att åka med honom.

På eftermiddagen så gick Mia på ett BodyVive-pass. Jag kunde inte med, då det verkade vara en massa stuffande, så jag tog med Felix till gymmet istället. Det kändes att man legat och sörplat drinkar vid poolen ett par dagar. :)

Efter middagen så tog vi en tur utanför Blue Village, och det var rätt tyst och tråkigt, så vi var snabbt tillbaks så att grabbarna kunde ta en Mickey Mouse och en Rainbow i baren.

Kvällen avslutas med rosé och mygg på terrassen.

Dag 5

Utsikt från rummet

Ännu en dag till ända, och rutinen börjar sätta sig så smått. Vi börjar också bli så smått less på buffématen, och längtar hem till nyttig mat och vårt hembakade bröd.
Idag så var det åter tillbaks till bamseklubben och simskolan, och även om grabbarna drabbades av lite blyghet så gick det bra, och dom hade fullt upp med ansiktsmålning och trolleritrick.

På eftermiddagen blev det simskola och rutchbanerace, och Fabian ägnade en lång stund åt att försöka lära sig att dyka snyggt… han har några timmar kvar att öva kan jag säga, då det många gånger såg ut som en skadskjuten anka som hoppade i vattnet.

På kvällen så blev det show som vanligt, och grabbarna stuffade till gagnamn style tills dom inte orkade längre; för vår del så försökte vi sitta ute så länge vi orkade, men trots att vi körde myggmedel och spiral så pallade vi bara 30 minuter, antagligen enda minuset på detta hotellet.

Dag 6

Vi har börjat få in en vana i dessa semesterdagar! Frukost, Bamseklubb och @611klubb. Vi vuxna går sedan 30 minuter längst stranden för att sedan sola och lyssnar på en podd, hämtar killarna och äter lunch. Dags för bad i poolen och simskola kl 14.00 i 45 minuter, sedan mer öva simning med oss vuxna för att sedan åka rutschkanan 6 gånger. Träningspass kl 17.30 för oss medan barnen följer med och spelar ipad i 30 minuter. Duscha och direkt gå till middag och äta buffé, efter det är det direkt clownerna Cocco och Charlie som har underhållning. Efter det är det läggdags och blogg tid för oss vuxna. Samt se på solnedgången från vår terrass!

Dag 7

Idag så var det sista hela dagen här på Kos. Det betydde också att det var sista dagen för grabbarna på simskolan, det var extra skoj på kvällsshowen, och vi försökte njuta så mycket det gick av middagen.

Killarna har verkligen älskat sin simskola, och Fabian har fått kläm på crawlingen och har också lärt sig dyka från kanten. Felix, som aldrig har doppat huvudet under vattnet, har kunnat dyka ner och hämta grejer ifrån botten, när han lånat pappas simglasögon. Han har stolt tjoat åt sina medkamrater i simskolan – Kolla nu!, och så har han doppat huvudet några sekunder för att sedan komma upp och utropa stolt – Såg du!!

Ikväll så var det tivolishow och killarna bröt arm med “världens starkaste man”, som tydligen inte var så stark, eftersom han blev nedbruten av Fabian inte mindre än sex gånger, och den skivstång som var så svår att lyfta jonglerade Felix med.

Nu har vi i alla fall tömt luften ur badringarna, tatt sista drinken och laddat inför morgonens hemfärd.

Tydligen så är det 14 grader och regn hemma… bring it on!